Czy da się cofnąć BLIK? Jak to zrobić, żeby odzyskać pieniądze?

BLIK jest znakomitą alternatywą dla transakcji dokonywanych gotówką czy kartą płatniczą. Pozwala on nie tylko na płatności przez internet, w sklepach stacjonarnych, ale również ma dokonywanie błyskawicznych przelewów innym osobom korzystającym z systemu BLIK. Wystarczy telefon z dostępem do internetu i uaktywnienie usługi w twoim banku. Jeżeli wysłałeś przelew na zły numer telefonu, zastanawiasz się zapewne, czy da się cofnąć BLIK. Zdarzały się już takie sytuacje i niestety — Polski System Płatności nie jest w stanie cofnąć przelewów. Podobnie jest w przypadku oszustwa na BLIK, gdzie raczej nie pomoże ani reklamacja, ani zgłoszenie sprawy na policję. Czy istnieje jakiś sposób, aby można było odzyskać pieniądze po oszustwie na BLIK? Czy można otrzymać z powrotem środki, jeśli to bank popełnił błąd? Gdzie złożyć reklamację na BLIK? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule!

Czy da się cofnąć przelew BLIK?

Dokonując przelewu na inny numer telefonu przy pomocy BLIK-a, należy zachowywać należytą staranność i dokładnie sprawdzić, czy wprowadzony numer jest prawidłowy. Cofnięcie przelewu czy chargeback nie są możliwe, a odzyskanie środków, które trafiły do obcej nam osoby, może okazać się drogą przez mękę i ciągnąć się tygodniami.

Reklamacja w powyższej sytuacji nie zostaje uwzględniona przez Polski System Płatności, a bank, zasłaniając się tajemnicą bankową, nie poda numeru telefonu osoby, która omyłkowo otrzymała środki. Jedynym rozwiązaniem pozostaje poinformowanie banku, iż przelew trafił w złe miejsce i złożenie reklamacji. W jej toku, bank poprosi odbiorcę o zwrot BLIK, na który ten ma 30 dni. W przypadku braku zwrotu pieniędzy, bank przekaże dane osobowe odbiorcy poszkodowanemu, który będzie musiał wkroczyć na drogę sądową.

Jak odzyskać pieniądze po oszustwie na BLIK?

Jeśli padłeś ofiarą oszustwa na BLIK, w celu odzyskania środków nie pomoże ci policja . Jedynym sposobem jest zgłoszenie reklamacji w swoim banku.

Banki, nie zawsze jednak, trzymają stronę pokrzywdzonych i bardzo często informują ich o odrzuceniu reklamacji, gdyż w ich opinii, do przekazania kodu BLIK oszustowi doszło z winy poszkodowanego. Co za tym idzie, to on jest odpowiedzialny za swoje czyny.

Czy da się cofnąć BLIK, jeśli błąd popełnił bank?

Odzyskanie środków jest zdecydowanie łatwiejsze w przypadkach, jeśli do pomyłki doszło z winy banku. Chodzi o sytuacje, kiedy rachunek bankowy został obciążony kwotą transakcji, a nie doszła ona ostatecznie do skutku. Nie oznacza to jednak, iż proces ten jest błyskawiczny.

Niezależnie, czy chodzi o cofnięcie przelewu zwykłego, czy tego wysłanego przez BLIK, bank ma maksymalnie 30 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta. W szczególnych przypadkach proces ten może zostać wydłużony.

Jak złożyć reklamację na BLIK?

Zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej operatora, BLIK nie przechowuje ani danych osobowych ani numerów kont swoich klientów. Co za tym idzie, nie możemy zwrócić się bezpośrednio do BLIK-a z reklamacją, niezależnie od jej powodu.

Stosowny wniosek o reklamację BLIK należy złożyć zatem do swojego banku lub wydawcy aplikacji mobilnej przy pomocy której dokonano transakcji. Pamiętaj, że bank może mieć nawet ponad miesiąc na rozpatrzenie reklamacji, dlatego im szybciej złożysz reklamację, tym szybciej możesz odzyskać swoje pieniądze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *